3 שלבים להתייעלות בתהליך

3 שלבים להתייעלות בתהליך

לא משנה איזה מוצר אתם מייצרים או מה שיטת הייצור, אתם יכולים להשתמש בשיטת 3 השלבים הבאה על מנת לייעל כל קו או תהליך שקיים במפעל שלכם. אני אישית משתמשת בשיטה הזאת בכל מפעל שאני מייעצת לו והיא תמיד עובדת, אז תבדקו אותה בעצמכם.

נקודת הפתיחה לכל התייעלות היא איתור של תהליך שאתם יודעים שהיעילות שלו היא פחות מאידיאלית או זיהוי של מוצר שאתם מאמינים שיכול להיות איכותי, הומוגני או הדיר יותר. כעת אשתף אתכם בשיטה:


1. הגדרת פרמטרים קריטיים

נסו לחשוב מה הפרמטרים הכי חשובים בתהליך שלכם שמשפיעים על המוצר או על הניצולת/תפוקה שלו. זה יכול להיות זמן, טמפ', לחץ, כמות או כל פרמטר אחר שהחשיבות בהגעה למספר המדויק של המדד הזה היא מהותית בהשפעה על המוצר. אתם מכירים את התהליך שלכם ויודעים בדיוק כמה זמן נדרש לשלב הספציפי ומדוע עוצרים את התהליך בנקודה הזו. נסו להגדיר לעצמכם בצורה מדויקת מה הסיבה לעצירת השלב- האם זה בגלל שהגעתם למרקם הרצוי? או ל- pH הנכון? חישבו מה היה קורה אם לא הייתם עוצרים בזמן. אולי המרקם היה נהרס והייתם צריכים לזרוק חלק מהמנה או את כולה? ייתכן גם שאתם יודעים שכדי שהשלב יפיק מוצר איכותי, אתם חייבים להתחיל בטמפ' מסויימת וזה יהיה המדד הקריטי שלכם. יכולות להיות המון סיבות שמשפיעות על המוצר או התהליך, אבל חשוב שתזהו מה הסיבה בתהליך שלכם ומה הפרמטר/ים שמשפיע/ים בצורה מהותית עליה.

2. איסוף נתונים

ברגע שניתרתם את הפרמטרים הקריטיים וצלחתם את השלב הקשה ביותר, כעת התחילו לנתר את המדדים הללו ולאסוף נתונים. האיסוף יכול להיות באמצעים פשוטים כמו מילוי דוח מנה ע"י מפעיל או ניתור רציף בשטח במידה וזה אפשרי. האיסוף גם יכול להיות באמצעים דיגיטליים, כמו איסוף נתונים מהשטח באמצעות מדי גובה/טמפ'/לחץ ושידור שלהם למערכת הבקרה שלכם ותצוגה שלהם באונליין בחדר הבקרה או באופליין באמצעות גרפים שמציגים את הנתונים בדיעבד. כל אמצעי לאיסוף נתונים הוא מבורך וככל שתאספו יותר נתונים, יהיה לכם יותר מידע קריטי על התהליך שלכם שתוכלו לנצל אותו לטובת שיפור הקו שלכם.

3. ניתוח נתונים

לאחר שאספתם נתונים, יש ברשותכם מאגר מידע יקר ערך על תהליך הייצור של המוצר שלכם! כעת הגיע הזמן לנתח את המידע שאספתם. בדקו האם יש קורלציה בין מנה שהתפוקה/ניצולת בה נמוכה או שהמוצר יצא לא הומוגני, לבין אחד השלבים בתהליך שלא עמד בכל הפרמטרים הקריטיים שהגדרתם בסעיף 1. ככל שתאספו יותר נתונים ותנתחו יותר שלבים, לאורך זמן תוכלו לטפל בבעיות בתהליך ויהיו לכם את כל הכלים בכדי לבצע את השיפורים מכיוון שכבר תדעו לזהות את הסיבות שגרמו לכך.


מקווה שעזרתי לכם לתכנן נכון את ההתייעלות הבאה בקו ייצור שלכם. השיטה הזאת אולי נשמעת מאוד פשוטה וטריוויאלית, אבל אני מבטיחה לכם שאנשים שנחשפים אליה ומתחילים להשתמש בה בכל תהליך, מגלים בכל פעם מחדש עד כמה היא עוזרת לאפיין את מקור הבעיה ולפתור אותה.


אתם מוזמנים ליצור איתי קשר באחת הדרכים המופיעות פה בתחתית העמוד ואני אשמח לעזור לכם לייעל את קו הייצור שלכם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top