אם יש סָפֵק, אז אין סַפַּק

אם יש סָפֵק, אז אין סַפַּק

איך בוחרים ספק? או במילים אחרות- איך בודקים שספק מסוים הוא איכותי.

הלא היא שאלת השאלות.

אתם רוצים לשדרג את הקו שלכם או להשקיע בציוד חדש לחלוטין, אתם עושים סקר שוק, מוצאים ספק שנדמה שהוא עונה על כל הקריטריונים שהגדרתם, אבל איך תדעו שניתן לסמוך עליו?

איך תחליטו שכדאי להשקיע את מיטב כספכם וזמן הפיתוח של המוצר שלכם דווקא בספק הזה?

קודם כל, דעו שזה לא צריך להיות הימור!

ישנן מספר דרכים לבדוק האם כדאי או לא לבחור בספק מסוים והרי הן לפניכם:

1. אתר החברה

המקום הראשון שבודקים הוא כמובן אתר החברה. ניתן להתרשם מהפעילות, הותק והמוצרים שהחברה מציעה. אפשר להבין די בקלות מהאתר אם החברה מתמחה בציוד שהיא מציעה לנו או שזו רק נישה צדדית של העסק שלהם. בנוסף, באתרים של חברות גדולות ניתן למצוא לקוחות שהחברה מכרה להם ציוד בעבר ולהתרשם אם אלו חברות מובילות בתחום או כאלה המייצרות מוצרים דומים לשלכם ומכאן ניתן להסיק שלחברה יש ניסיון רלוונטי בתחום.

2. גוגל

הסיבה לחפש בגוגל מעבר לאיתור של אתר החברה, היא לגלות דברים נוספים על החברה שלא תמיד כתובים באתר שלה. אם היא מונפקת בבורסה, יהיו פרטים בצד של תוצאות החיפוש על שווי החברה, מתי הוקמה, הבעלים ולפעמים אפילו יופיעו חברות נוספות מאותה קטגוריה. אלו פרטים חשובים שנותנים אינדיקציה לאיכות הספק.

3. רשתות חברתיות

זה אולי נשמע מוזר לחפש חומר מקצועי ברשתות חברתיות, אבל זה לא. חברות רציניות משקיעות מאוד בנוכחות שלהן ברשתות החברתיות כמו פייסבוק ולינקדין. הן מעלות פוסטים בתדירות גבוהה על המוצרים שלהן, מציעות מאמרים רלוונטיים על הציוד הכי מתקדם ומפרסמות סרטונים על הטרנדים הכי חמים כרגע בשוק. כלומר, אם יש נוכחות עקבית ברשת, כנראה שהחברה משקיעה בפרסום ושיווק וזה יכול להעיד על רצינות ותכנון עסקי נכון. והנה עוד טיפ בתוך הטיפ הזה- אם תעשו follow לחברה, הפייסבוק/לינקין יציעו לכם חברות דומות וזה ייתן לכם עוד רעיונות למי לפנות לגבי הפרויקט שלכם.

4. קולגות:

זה הטיפ הכי פשוט אבל הכי אמין שיכול להיות. שואלים קולגות מהתחום כמוני, אם יש להם היכרות וניסיון עם הספק הספציפי. רוב הסיכויים שמי שתשאלו כבר יכיר את החברה או שידע להפנות אתכם למישהו שמכיר. אין כמו ניסיון אישי, בעיקר כשמדובר בהשקעה גדולה שאמורה לשרת את קו הייצור שלכם למשך כמה שנים טובות.

5. רפרנס

בהמשך לסעיף הקודם, כדאי ורצוי לבקש מהספק רשימת רפרנסים. הכי טוב שהספק יכתוב ברשימה, מעבר ללקוחות שהוא מכר להם, גם איזה סוג של ציוד נמכר ולמי. כי יכול להיות שהוא מכר לדוגמא מהמגנים ללקוחות מובילים בעולם מהתחום שלכם, אבל אולי הוא מעולם לא מכר את המשאבה שאתם מעוניינים בה. אם יש לכם אפשרות, צרו קשר עם אחת הלקוחות לשעבר, תמיד טוב לשאול מישהו שחווה את הציוד ממקור ראשון.

6. פרטים טכניים

זה סעיף מאוד חשוב אבל יכול להיות גם טריקי אם לא יודעים איך ומה לבקש. הרבה מאוד ספקים לא אוהבים לשתף פרטים טכניים בשלב מוקדם של ההתקשרות. יחד עם זאת, רוב הספקים הרציניים יוכלו להציע מפרט טכני בסיסי של הציוד שיפרט את המימדים, צריכת חשמל/מים, פרמטרים של המערכת כמו לחץ/טמפ' וכדומה. בהמשך, עם ההתקדמות בשלב הרכישה תוכלו לבקש דברים נוספים כמו חלקי חילוף, שרטוטי P&ID ועוד. ככל שיהיו לכם יותר פרטים טכניים על הציוד, כך תדעו טוב יותר מה אתם רוכשים ותוכלו להיערך להתקנה מראש בצורה המיטבית.

7. תערוכות

טיפ הזהב. תבדקו באתר או ברשתות החברתיות באיזה תערוכות החברה הציגה בשנתיים האחרונות. ספקים רציניים משקיעים מאוד בקידום הציוד שלהם בתערוכות. תוכלו אפילו להיכנס לאתר התערוכה ולבדוק מה היה גודל הדוכן שהקימו בה. דוכן גדול= חברה גדולה ומבוססת.

יש לי עוד המון דרכים איך לבדוק ספקים. תוכלו תמיד לפנות אליי ולהתייעץ איתי על ספק ספציפי שאתם לא בטוחים לגביו ורוצים חוות דעת נוספת.

אם יש לכם טיפים נוספים, אני אשמח שתכתבו לי אותם.

שיהיה שבוע מקסים,

סשה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top